LinkedInYouTubeTwitter

Tools Vastgoedmanagement


VastgoedmanagementBouwstenen heeft samen met het werkveld meer dan 40 huisvestings- en vastgoedmanagementsystemen op een rijtje gezet en vergeleken. Tijdens deze dag worden de resultaten gepresenteerd en ontmoet u de gebruikers en leveranciers van deze systemen.

 

Voor wie?

Deze bijeenkomst is bedoeld voor gemeenten, scholen, (zorg)corporaties en andere organisaties die hun huisvestings- en vastgoedmanagement willen professionaliseren en daar een goed softwaresysteem bij zoeken.

 

Wat krijgt u?

20140521 Piramide met systemen

De bijeenkomst biedt:

  • Informatie over de diverse systemen
  • Vergelijking van de systemen op hun mogelijkheden
  • Houvast bij de beoordeling van deze systemen (checklist, PvE)
  • Inzicht in het gebruik en de gebruikservaring
  • Direct contact met gebruikers en leveranciers

 

Ofwel; in één dag een goed beeld van wat er op de markt te koop is en wat de ervaring met deze systemen is.

 

Programma

Het programma is als volgt:

12.00 uur              Inlooplunch en markt

13.00 uur              Plenair programma

  • Opening van de bijeenkomst door Joyce Theijn, gemeente Dordrecht
  • Resultaten uit het onderzoek naar de beschikbare systemen en het gebruik daarvan door Eva van Bunningen, Bouwstenen
  • Tips en houvast voor de keuze van een systeem door Thijs van der Spil, Twynstra Gudde

14.00 uur              Pauze op de markt

14.30 uur              Sessies rond systeem naar keuze

  • Sessie 1
  • Sessie 2

16.30 uur              Napraten en meer info op de markt

 

Informatiemarkt

Op de markt krijgt u informatie over de diverse managementsystemen. Hier vindt u een uitgebreid overzicht (onderaan) van de veertien aanwezige systemen, inclusief een korte beschrijving.

 

Sessies over gebruik met gebruikers

Tijdens de sessies zal een gebruiker van een systeem (zo mogelijk aan de hand van de eigen data) laten zien, wat het systeem kan, hoe hij/zij het gebruikt en wat de ervaring hiermee is. Daarna kunt u uw vragen stellen. Waar nodig en gewenst zal de leverancier aanvullende informatie geven.

 

U kunt zelf kiezen in welke systemen u zich wilt verdiepen middels een workshop:

  • Ronde 1: GT-AXXERION, Vastgoedmaps, IBIS-MAIN, ScholenDossier, Condor, Horizon, Plen in Plan
  • Ronde 2: Planon Accelerator, WISH, CITABELL, Direction Gemeenten, O-Prognose, Model Gebiedsdekkende Voorzieningen, Ultimo

 

Het Bouwstenen-onderzoek

Ter voorbereiding van deze dag:

  • zijn de definities van vastgoedmanagement in kaart gebracht
  • zijn alle systemen die de praktijk gebruikt geïnventariseerd
  • is in beeld gebracht waar ze thuis horen in het totale vastgoedmanagement
  • zijn gegevens over de systemen opgevraagd bij leveranciers
  • zijn gebruikers van de systemen benaderd en bevraagd en
  • zijn de functionele eisen van gebruikers op een rijtje gezet (te gebruiken als eigen checklist).

 

De volgende systemen zijn in de vergelijking meegenomen, waarvan er 14 aanwezig zullen zijn: 

AssetL!VE, BUMIS | Scholenbeheer, CITABELLE, Condor, Direction Gemeenten, Dynamics Empire, FM Insight, GBI, GT-AXXERION, GeoVisia, HB Vastgoed, Homerun for Windows, Horizon, IBIS-MAIN, IBM Maximo Asset Management, MaCoy, Model Gebiedsdekkende voorzieningen, NBIS, O-Prognose, OCS, Online tool @ Strategische Planvorming Huisvesting, Planon Accelerator™, Plen in Plan, Prognotice, REMS, Reasult Suite, SAP Flexible Real Estate Management, SG Vastgoed, ScholenDossier, Schoolgebouw FM, StraVIS, TOPdesk, Ultimo Vastgoedbeheer, VastgoedBeheerSysteem (VBS), VastgoedMaps, Vastgoeddatabank, Vastware, ViewPoint, WISH, Xpand, Yardi.

 

Datum, tijd en plaats

  • Datum: donderdag 19 juni 2014
  • Tijd: vanaf 12.00 uur
  • Plaats: De Observant, Stadhuisplein 7 in Amersfoort. Zie hier de routebeschrijving.

 

Kosten, aanmelding en annulering

Het onderzoek en deze dag is mogelijk gemaakt door de inzet van de partners van Bouwstenen. Zij krijgen per organisatie twee gratis kaarten (wel graag aanmelden). Nog geen partner? Lees hier hoe u partner kunt worden (nu met korting voor kleinere organisaties)

 

Partners  van Bouwstenen kunnen ook een aantal vrijkaarten uitdelen. Heeft u hiervoor een uitnodiging ontvangen dan graag bij uw aanmelding aangeven wie u heeft uitgenodig (van wie en welke organisatie u de introducee bent. 

 

Overige gemeenten, scholen en andere geïnteresseerden die geen partner of introducee zijn betalen € 195,- per persoon (excl. BTW). Maar dan bespaart u wel veel tijd en haalt u ook in één middag enorm veel informatie in huis.

 

U kunt zich hier aanmelden.

 

Annulering is niet mogelijk. U kunt wel uw plaats overdragen aan een ander mocht u onverhoopt niet kunnen. 

 

Meer informatie

Deze uitnodiging is ook verspreid via de digitale nieuwsbrief van de VNG, PO-Raad, Aedes en Schoolfacilities.

 

Datum
Aantal dagen
0.50
Open of besloten
Open
Organisatie
Bouwstenen voor Sociaal