Bouwstenen voor Sociaal

aanmelden nieuwsbrief

Mfakaart button

Zoeken

 

Juridische Zaken

Sinds juni 2016 draait er binnen Bouwstenen een netwerk Juridische zaken bedoeld voor juristen en niet-juristen met juridisch werk rond vastgoed. 

 

Wet moet werken

Waarom?

Huurcontracten, gebruikersovereenkomsten, aanbestedingsprocedures, demarcatielijsten, enz; ga er maar aan staan. Goed vastgoedbeheer vraagt gedegen juridische kennis en zicht op de juridische praktijk.   

 

Dit netwerk richt zich op juridische zaken rond publiek gefinancierd vastgoed. Doel is:  

  • in vertrouwen bestaande kennis uitwisselen
  • elkaar vooruit helpen en wijzer maken
  • samen praktische instrumenten ontwikkelen.

 

Wie doen er mee?

  • professionals van gemeenten, aangevuld met andere partners van Bouwstenen
  • een gezonde mix van juristen en niet-juristen  

 

Hoe werkt het?

  • Deelnemers komen drie keer per jaar samen rond een specifiek thema;
  • Daarbij staat de praktijk centraal. Waar nodig en mogelijk worden er specifieke experts bij gevraagd;
  • Tussendoor weten deelnemers elkaar voor collegiale uitwisseling te vinden via mail, telefoon, WhatsApp en LinkedIn;
  • Op de informatiepagina’s van Bouwstenen worden bestaande en nieuw te ontwikkelen tools en voorbeelden beschikbaar gesteld.

Deelnemers zijn ook welkom op de Jaarbijeenkomst (nov/dec) van Bouwstenen waar de resultaten van diverse ontwikkelactiviteiten worden gepresenteerd en de agenda voor het nieuwe jaar wordt gemaakt.

 

Thema's en activiteiten 2019

Voor 2019 zijn door het netwerk o.a. de volgende onderwerpen ingebracht:

  • samenwerkingsovereenkomst en bespiegeling sport en btw
  • Wet Milieubeheer (o.a. verwijdering asbest en asbesthoudende producten)
  • omgevingswet en de gevolgen

 

De bijeenkomsten staan gepland voor:

  • maart (datum en programma volgt)
  • juni (datum en programma volgt)
  • september (datum en programma volgt)

 

 
Meedoen?

Partners van Bouwstenen kunnen gratis deelnemen (eerste netwerk) of voor € 500,- (bij meerdere netwerken). Overige deelnemers betalen € 750,- per jaar. Dit bedrag is excl. BTW en inclusief alle bijeenkomsten, het werk voor en achter de schermen en de Najaarsbijeenkomst. U kunt zich hier aanmelden.

 

Zie ook de informatie over het partnership en de andere netwerken.


 

 

Organisatie en informatie

De organisatie is in handen van Inge Bommezijn van Bouwstenen en Ingrid de Moel zorgt voor de verbinding met het bredere netwerk. Voor vragen over deelname, wensen of opmerkingen kunt u bij hen terecht.

 

Voor het inhoudelijk programma zijn wij op zoek naar een nieuwe trekker. Geïnteresseerd? Neem dan contact op met Ingrid.

 


Ingrid de Moel
Trekker netwerk

Inge Bommezijn

Ingrid de Moel
vacant Bouwstenen Bouwstenen
 
033 - 258 4337 06 - 5231 0845

 

InformatieRollen in het vastgoedmanagement

Delen: 

Snel naar

Partner worden?

Onderzoek gemeentelijk vastgoed

Enquête

Voldoen aan alle wettelijke regels

Partner