Bouwstenen voor Sociaal

aanmelden nieuwsbrief

Mfakaart button

Zoeken

 

In Control

In Control is een doorlopend ontwikkelprogramma rond informatiemanagement voor vastgoed- en facility managers in de (semi) publieke sector. De resultaten worden jaarlijks gepubliceerd in een speciale uitgave die breed wordt verspreid. 

Doel: Naar een hoger plan

Doel van het programma is het informatiemanagement in de publieke sector naar een hoger plan te brengen, uitgaande van hun ambities en aansluiten bij hun praktijk. 

De diepgang en het tempo waarin het programma wordt uitgevoerd is afhankelijk van de inbreng van de deelnemers (inbrengen kennis, actief meedoen en medefinanciering).

Aansluiting bij de Agenda Maatschappelijk Vastgoed

Naast de vaste onderdelen van het ontwikkelprogramma (onderzoek naar info-systemen) heeft het programma ieder jaar ook speciale thema's waarop we vooruit willen komen. Deze thema sluiten aan bij de Agenda van het werkveld en zijn voor 2019 duurzamer, passender, professioneler en slimmer.    

Focus 2019

Daarbij willen we in 2019 vooral wijzer worden en vooruit komen als het gaat om de:

  • beschikbaarheid van data (als basis voor goede beslissingen, bijvoorbeeld over het energiegebruik en het gebruik van accommodaties)
  • transparantie van data (openbaarheid van gegevens als basis voor een goed gesprek)
  • bruikbaarheid van data (om niet om te komen in data, eenvoudige en gebruiksvriendelijke dashboards)

De publicatie 'In Control 2017'

Met het werkveld

Deelnemers aan het programma zijn:

  • Gemeenten, scholen, zorgpartijen (vastgoed-, facility en informatiemanagers);
  • Consultants rond informatiemanagement;
  • Leveranciers van data en informatiesystemen;
  • Landelijke spelers rond informatievraagstukken.

Gezamenlijke kennisontwikkeling

Samen ontwikkelen we kennis, competenties, standaarden en tools om te voldoen aan de informatiebehoeften rond de genoemde thema's. Dat doen we aan de hand van onderzoek, themabijeenkomsten en safari's. Zie ook bijgaande notitie.

Bijeenkomsten

De bijeenkomsten in 2019 zijn gepland op:

  • 19 juni
  • jaarbijeenkomst

Meedenkers

Om er voor te zorgen dat het programma voldoende aansluit bij de praktijk, organiseren we dit programma in samenspraak met enthousiaste meedenkers vanuit verschillende invalshoeken:

Henk Hoogland, Almere Leo van Wijchen, Carmelcollege
Mari van Wanroij, Plandatis Peter Couwenberg, RHDHV

Henk Hoogland

gemeente

Almere

Leo van Wijchen

school 

Carmelcollege

Mari van Wanroij

leverancier

Plandatis

Peter Couwenberg

adviseur

RH/DHV

Vanuit Bouwstenen wordt het programma uitgevoerd door:

 

Ivo Schalkwijk

inhoud

033 - 258 4337

Inge Bommezijn

organisatie

033 - 258 4337

Ingrid de Moel

brede verbinding

06 - 5231 0845

 

 

Ook meedoen?

Gemeenten, scholen, zorgorganisaties en partners van Bouwstenen kunnen gratis meedoen met het netwerk Informatiemanagement

 

Bent u actief rond informatievraagstukken, adviseur informatiemanagement of leverancier van een systeem en wilt u het werkveld op dit onderwerk vooruit helpen via dit programma, dan verwijzen we graag naar deze mogelijkheden om mee te doen en kunt u zich hier aanmelden.  

 

 

Meer informatie

Snel naar

Partner worden?

Onderzoek gemeentelijk vastgoed

Enquête

Voldoen aan alle wettelijke regels

Partner