Vastgoedmanagement
Vragen rondom vastgoedmanagement? Die stel je gewoon aan collega's vanuit het hele land dankzij het netwerk Vastgoedmanagement! Sluit aan en deel ook jouw ervaringen.
Met wie?
Dit netwerk is bedoeld voor gemeenten die willen sparren met anderen en/of hun vastgoedmanagement naar een hoger plan willen brengen. We helpen elkaar, peer-to-peer, op allerlei manieren vooruit.
Hoe werkt het?
Je komt met het netwerk een paar keer per jaar samen voor onderlinge uitwisseling en verdieping op een of meer thema's. De praktijk staat daarbij centraal. Deelnemers bepalen zelf welke thema's we gaan uitdiepen. Waar nodig wordt er input van experts gevraagd en desgewenst doen we dat samen met andere Bouwstenen-netwerken of externe organisaties. De resultaten van het gesprek of ontwikkelwerk wordt voor zo mogelijk vertaald naar een praktische tool of een gezamenlijke notitie, waar ook anderen iets aan kunnen hebben.
Natuurlijk is er in de bijeenkomsten alle ruimte om ook op jouw vragen in te gaan. Loop je in de tussentijd ergens tegenaan? Dan kun je altijd terecht bij een van je collega's uit het netwerk. Wij zorgen ervoor dat alle deelnemers elkaar weten te vinden.
Regelmatig doet Bouwstenen onderzoek naar het vastgoedmanagement via de landelijke enquête. Eerder deed het netwerk ook mee aan een publicatie over de Vastgoedorganisatie.
Thema's en data
Een paar keer per jaar komen we bijeen rond een gezamenlijk thema. Het gaat daarbij over zowel inhoudelijke zaken als hoe organiseer je het. In 2024 zijn verduurzaming, informatiemanagement, huisvesting van opvang en BBV belangrijke thema's. Bijeenkomsten staan gepland op:
- 19 juni: Voorjaarsbijeenkomst
- 11 juli: Handig bij losse verhuur (online)
- 26 september: Wet, organisatie en informatie
- 28 november: Maatschappelijk Vastgoeddag 2024
Ook is het netwerk welkom bij onze actualiteitencolleges!
Meedoen?Dat kan! Meld je aan voor de bijeenkomsten als je lid bent van het netwerk. Nog geen lid? Neem dan contact op met Bouwstenen via 033-258 4337 of info@bouwstenen.nl |
Organisatie & informatie
Dit netwerk wordt inhoudelijk gefaciliteerd door Jan Kappers. Jan was tot 2012 hoofd van de vastgoedafdeling van Enschede en vanaf 2014 als interimmer actief in de gemeente Den Bosch, Ede, Haarlem, Veenendaal, Deventer en sinds 2020 in de gemeente Utrecht. Honoré Scheurs zorgt voor de verbinding met het bredere netwerk. Vragen of wensen? Zij staan je graag te woord.
Honoré Scheurs | Gertjan Kolkman |
Bouwstenen | Event Manager |
06 50 29 54 53 | 06 - 3563 4898 |
Meer informatie
- Resulaten jaarlijkse enquête en publicatie over vastgoedorganisatie
- Informatiepagina's met resultaten van de kennisuitwisseling en -ontwikkeling
Dit netwerk wordt ondersteund door:
Image
|