Informatiemanagement voor vastgoed- en facility managers
Bij voldoende belangstelling ontwikkelen we komende jaren door op het gebied van informatiemanagement rond vastgoed- en facility management.
Ambitie is te werken aan een route voor informatiemanagement aansluitend aan de ontwikkeling van het vastgoedmanagement; van beginnend als doener tot professioneel en gericht op strategische sturing. We zijn van plan daarbij aan te haken bij de informatiebehoeften die voortvloeien uit:
de uitvoering van werkzaamheden; onderhoud, verhuur en portefeuille-management
- wettelijke vereisten; gebouw-, gebruiks- en projectgebonden
- de verantwoording in het kader van de BBV
- vergelijkingen met anderen; benchmarking
Ofwel, bij het praktische en de ‘moetjes’ als het gaat om het bereiken van de gewenste conditie, een goed gebruik en vastgoed met beleid (zie de Agenda Maatschappelijk Vastgoed 2017). Dat doen we met de verschillende Bouwstenen-netwerken (het werkveld), informatie-experts en leveranciers van systemen.
Doel
Deze bijeenkomst is bedoeld om gezamenlijk het onderzoek en ontwikkeltraject verder in te kleuren voor een periode van drie jaar.
Programma
15.00 uur | |
Opening en In Control tot nu toe, door Marc van Leent, gespreksleider |
15.15 uur |
|
Informatie(management) bij…
|
15.35 uur |
|
In Control 2017-2019, door Ingrid de Moel |
16.00 uur |
|
In groepjes aan tafels; uitwerken stip aan horizon en bijdrage daaraan |
16.30 uur |
|
Afsluiting; terugkoppeling resultaten, aanvulling programma, wie doet er mee? |
17.00 uur |
|
Einde |
Met wie?
- Werkgroep rond informatiemanagement
- Ontwikkelaars en leveranciers van informatiesystemen
- Adviesbureaus op het gebied van informatiemanagement
Datum, tijd en locatie
- Dinsdag 14 maart 2017
- 15.00-17.00 uur
- Doe-het-zelf-café De Rooie Cent, Hooglandseweg Zuid 34 in Amersfoort
|
Meer informatie
- Het overzicht van de systemen met gebruikerservaringen
- De publicaties 'In Control 2016' en ‘In Control!’ (Bouwstenen, december 2016 en 2015)
- Informatie over het onderzoek tot nu toe